Her finner du pasientbrosjyrer om kjønn, seksualitet og psykisk helse

Helsebiblioteket har samlet pasientinformasjon som tematiserer kvinner og menns psykiske og seksuelle helse. Brosjyrene handler om temaer som fødselsdepresjon, seksuelle problemer og overgrep.
Her finner du pasientbrosjyrer om kjønn, seksualitet og psykisk helse
Du kan trygt bruke pasientbrosjyrene fra Helsebiblioteket. Ill.foto: Colourbox
Publisert 25. mai 2021 | Sist oppdatert 07. september 2022

Her finner du blant annet brosjyrer om:

Noen av brosjyrene er oversatt og tilpasset pasientbrosjyrer fra oppslagsverket BMJ Best Practice. Anbefalinger og innhold i denne nettbaserte tjenesten bygger på systematisk innhentet kunnskap fra forskning. Alle oversettelsene ble kvalitetssjekket av fagspesialister.

Ofte vil det være behov for brosjyrer om en sykdom på andre språk enn norsk. En god kilde for dette kan være amerikanske MedlinePlus som utgis av National Library of Medicine.

Artikkelen har tidligere vært publisert i nyhetsbloggen PsykNytt.
Disclaimer: Bildene i PsykNytt er illustrasjonsfoto.

Relevante søkeord: seksualitet, kjønn, pasientinformasjon, gutter, jenter

Les mer om barn og ungdom, flyktninger og innvandrere og kjønn og seksualitet, eller gå til siste nummer av PsykNytt.